Bekijk hieronder de voorlopige programma indeling. Alle sprekers worden in de aanloop naar het evenement bekendgemaakt.

Voorafgaand aan het evenement krijgen alle deelnemers de mogelijkheid een eigen programma samen te stellen via een workshop keuze overzicht.

Workshopruimte 1

Workshopruimte 2

Workshopruimte 4

Workshopruimte 5

Marian Geling is van huis antropoloog. Dat brengt ze in de praktijk door met gepaste afstand én betrokkenheid mensen te inspireren én te ondersteunen. Als voormalig directeur Nationaal Fonds Ouderenhulp waren dat vooral ouderen, als voormalig directeur van AFS buitenlandse jongeren en gastgezinnen, als oprichter van de SESAM academie 55-plussers en vrijwilligersorganisaties, als landelijk projectleider van Stichting Prokkel mensen met en zonder verstandelijke beperking, als projectleider Netwerk Rondom mensen met een (verstandelijke) beperking en hun ouders/verwanten en als zelfstandig ondernemer ieder ander die daaraan behoefte heeft en geïnteresseerd in is.

De grootste nachtmerrie van ouders met een kind met een (ernstig meervoudige) verstandelijke beperking is de vraag ‘wie neemt de zorg voor mijn kind met een beperking over, als ik dat niet meer kan’. De feitelijke zorg wordt wel door een zorgaanbieder gedaan maar een mens is meer dan dat: vrije tijdsinvulling, ondersteuning bij beheer van geld e.d. zijn zaken die ouders vaak zelf voor hun (volwassen) kind regelen.

In de workshop wordt ingegaan op het ZorgTestament, een door Netwerk Rondom ontwikkeld instrument. Wat is het, welke verschillende functies en rollen heeft het en tot welke interventie(s) leidt het. 

Workshopruimte 6

“Ik ben Ida Tuinhof en heb een eigen onderneming Tuinhof Vitaal. In mijn eigen leven vind ik bewustwording, vitaliteit en veerkracht belangrijke thema’s en dat klinkt ook door in mijn professionele werkzaamheden als Adviseur Arbeid & Gezondheid (Bedrijfsfysiotherapeut), Mindfulness trainer en Pilates docent. Ik geloof dat iedereen het in zich heeft om zelf een positieve bijdrage te leveren aan zijn of haar vitaliteit en geluk. Voor mezelf geldt dat mindfulness en compassie hierin een belangrijke rol spelen. Dat wens ik ook anderen toe en daarom coach ik mensen in het trainen van de aandacht specifiek in hun eigen werkomgeving, ook wel ‘mindful werken’ genoemd.”

Druk, druk, druk. Je werkt je drie keer in het rond om je dagprogramma af te krijgen.
Pas aan het eind van de werkdag merk je op hoe moe je bent. Herken je dit? En wil je daar verandering in brengen? In de interactieve presentatie ‘Werk je niet druk, werk mindful’ krijg je handvatten hoe je met aandacht voor jezelf kunt zorgen in de hectiek van de volle werkdag.

Mindful Werken is aandacht geven aan jezelf in het ‘hier en nu’ terwijl je aan het werk bent. Niet op de automatische piloot werken maar je werk met aandacht doen.

Goed voor jezelf zorgen door regelmatig te ‘stoppen’ en te voelen wat je nodig hebt.

Met Mindful Werken breng je rust, overzicht en plezier in je werk.

Als Toegepast Psycholoog en ervaren leidinggevende weet ik dat zelfzorg belangrijk is om optimaal te kunnen presteren.

Om optimaal te presteren heb je je omgeving nodig, zowel je fysieke omgeving als de mensen om je heen. Ook heb je autonomie nodig, het gevoel hebben dat je je eigen keuzes kunt maken. Je kwaliteiten kun je inzetten om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken.

In mijn trainingen en workshops gebruik ik een praktijkgerichte aanpak. Ik zet mensen letterlijk en figuurlijk aan het werk.

Wat is belangrijk als het gaat om het zorgen voor jezelf? Waar leg je de focus op? Wat is voor jou belangrijk? Wat is op dit moment belangrijk?

Tijdens deze presentatie krijg je inzicht in wat belangrijk is als het gaat om zelfzorg. Je leert waar je je op kunt focussen en hoe je inzichtelijk maakt wat voor jou op welk moment het belangrijkst is.

Na afloop van de presentatie heb je overzicht in waar jij de focus op kunt leggen in het zorgen voor jezelf, je weet waar je kunt starten.